donderdag 13 juni 2013

Het 'oude' Mavo

De huistelefoon gaat. Stijf van de zenuwen laat ik 'm over gaan. Stel je voor dat ik ben gezakt? Wedden dat ik dan de enige van heel MAVO ben? Of misschien ben ik net aan gezakt en mag ik nog een herkansing doen. Nee, dat is ook te erg. Ik moet geslaagd zijn. Shit, nu gaat mijn mobieltje over. Nummer onbekend. Met trillende vingers probeer ik op het knopje van mijn toestel te drukken. 'H-hallo?' 'Jade? Met meneer Spek! Ik mag jou vertellen dat je geslaagd bent!' 'He? Wat??' Ik kon mijn oren niet geloven! Ik ben geslaagd!!!!

Overal hoor en zie ik geslaagden. Natuurlijk van harte gefeliciteerd! Misschien zal ik nu overkomen als een moedertje, maar ik kan me het nog als de dag van gisteren herinneren. Dé dag dat ik hoorde geslaagd te zijn van de Mavo. De allerlaatste Mavo welteverstaan, want direct het jaar na mij werd VMBO genoemd. De laatste 'Mavo-maanden' heb ik als geweldig ervaren. Een gala diner in de aula waar ik mijn allereerste (en tevens de laatste) sigaar rookte. Niet geheel naar wijze. In plaats van ehh, er aan zuigen en direct weer uit te blazen inhaleerde ik vol. Wist ik veel! Ik denk dat mijn longen er nog zwart van zijn. De wijntjes gingen er die avond maar al te goed in. Samen met mijn schoolvriendinnetjes lieten we handtekeningen op onze buik zetten door de leraren. Heel tof. 



Het allerbelangrijkste mag niet ontbreken... Het examenFEEST!! Hoewel ik nog nooit van m'n leven zo dronken ben geweest (alright I admit, heb meerdere 'drunk moments' gehad..) en twee weken erna nog ziek op bed lag, heb ik het wél retegoed gevierd! De welbekende Bacardi Breezers, Blue Curacao, Baily's, Sambuca's.. Naief álles door elkaar, but it was good. Nou wil ik jullie niet op het verkeerde been zetten.. Maar celebrate like you never did before! 

Enjoy :-)


Love X0,
Jade. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten